Отже, годинничок цокає, 1 січня 2021 буде за два місяці, а постанову про використання касових реєстраторів ще не скасували. Просувають законопроект, який може скасувати РРО для певних професій, але його ще не прийняли, та й психологів у списку послаблень там теж немає. Салони краси є, квіткові ларки є, репетитори, виробники кустарних сувенирів тощо є (усі з поясненням, що великих оборотів у них не буває, тож податковій вони не цікаві), а психологів немає. Це, по-перше, натякає на те, що автори законопроектів до психотерапевтів не ходять, тому про нас просто забули (і тому у нас, власне, такі закони). По-друге, мабуть, це добре, що забули, бо як пригадають – почнуть регулювати, а ті люди нам нарегулюють... І отже, я продовжую шукати та тестувати програмні РРО, які б нам згодилися.
Що я знайшов та зрозумів.
Підготовка.
1. Для роботи з будь-яким пРРО вам знадобиться секретний ключ податкової (зазвичай він називається key-6.dat чи якось схоже та захищений паролем). Якщо ви власноруч подаєте електронну податкову звітність, то він у вас вже є. Якщо це робить ваш бухгалтер, попрохайте в нього той ключ.
1а. Для тестів пРРО ви цей ключ НЕ ВИКОРИСТОВУЄТЕ! Відкладіть його і поки що не чіпайте. Бо те, що ви ним підпишете, буде справжнім. Для тестів візьміть тестовий ключ («Тестовий платник Мирний О.М.»), який податкова роздає саме з тією метою.
2. Для роботи з пРРО вам знадобиться унікальний фіскальний номер каси, який надає податкова. Для тестів деякі виробники надають вам готовий тестовий номер (про це нижче), а для деяких продуктів треба буде взяти номер в електронному кабінеті податкової:
2а. У https://cabinet.sfs.gov.ua/ справа згори є посилання "Вхід". Зайдіть з тестовим файловим ключем («Тестовий платник Мирний О.М.»), там в архіві є Key-6.dat та текстовий файл з паролем до нього. АЦСК виберіть за замовченням, "КНЕДП - ІДД ДПС". В лівому меню є список "Програмний РРО, Каси", там чимало вже тестових фіскальних номерів, які наробили інші тестові користувачі. Можете тихесенько скопіювати собі якийсь :) А можете спробувати створити свій (все одно знадобиться це потім робити по-справжньому):
2б. У лівому меню виберіть "Введення звітності", згори кнопка "Створити", у списку знайдіть форму F1316602 "Заява про реєстрацiю програмного реєстратора розрахункових операцiй (форма № 1-ПРРО)". Заповніть її (інструкції з заповнення можна скачати тут: "Інструкції щодо заповнення форм"). Коди КОАТУУ знаходяться отут (наприклад, Дарницький район Києва там має код 8036300000).
Назву та адресу ГО вводите які хочете (вони будуть друкуватися на чеках), платіжну систему лишаєте порожньою. Тип ПРРО - пересувний. Назва та номер ПКТС - які хочете (наприклад, "Каса", "1"). Фіскальний номер не заповнюєте. ПРРО може працювати оффлайн. Підписант – підприємець. Все.
Натискаєте згори кнопку "Перевірити", потім "Зберегти". У списку вибираєте створений документ, згори натискаєте кнопку "Підписати" (знов обираєте той самий тестовий ключ), потім "Відправити". Через кілька секунд оновлюєте сторінку і дивитесь на квитанцію під документом. Скоріш за все там буде помилка "Організація не перебуває на обліку у ДПІ" :) , бо хто зна, до якого ДПІ має подавати заяви той Мирний О.М... Але якщо б заяву прийняли, то невдовзі під квитанцією з'явилася б ще відповідь про автоматичну обробку документа, і там – виданий вам унікальний фіскальний номер.
(Потім треба ще аналогічно подати форму F1391801 "Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (для повідомлень щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО)", інструкція тут. Це щоб податкова приймала ваш ключ як ключ касира).
З реєстрацією усе. Тепер які є додатки.
Варіанти пРРО
1. На сайті податкової роздають два безкоштовні пРРО під Android. ПРРО Каса (файл Android.zip) розрахований на продаж товарів, а от pRROsto.zip досить зручний і для послуг. Ні, ніякого Play Market – загружайте та інсталюйте собі оті .apk файли. Тільки хардкор! Але далі справді просто: вводите свій ключ (поки що тестовий, пам'ятаєте?), пароль, заповнюєте налаштування (фіскальний номер, назву свого ФОП, "платник ЄСВ" тощо. Далі на екрані "Продукти" можна ввести свої варіанти консультацій з типовими цінами (щодо групи ПДВ - вибираєте "без ПДВ"), а потім на основному екрані вибирати потрібну, додавати кількість, натискати на ітогову ціну та реєструвати сплату. Програма показує електронний чек, який можна давати просканувати клієнтові чи надіслати йому кудись. Наприкінці дня на екрані касових операцій треба закрити зміну. Все.




Мінус pRROsto: якщо він чомусь заглючив і, наприклад, не роздрукував чек або не закрив зміну – хвостів не знайти, виправити незрозуміло як. Ніяких повідомлень про помилки воно не виводить. Надто ризиковано для реальної роботи.
2. Є варіант https://checkbox.in.ua/ . Наразі я намагаюся там зареєструватися, щоб протестувати. Розповім пізніше.
3. Вчасно.Каса (на Play Market) з модулем Вчасно POS (поки що теж тільки для Android). Наразі це ще бета (обіцяють релізнути до кінця року), але поки що це найкраща комбінація зручності та надійності.
3а. На https://kasa.vchasno.com.ua/ натисніть внизу кнопку "Замовити" і заповніть форму. (Безкоштовного варіанту повністю вистачить, ми не приймаємо більше 300 клієнтів на місяць). Невдовзі з вами зв'яжуться, дадуть посилання та інструкції, де скачати софт, як установити та почати роботу. На питання відповідають, підтримку надають.
Деякі питання, яких немає в їхній інструкції:
3б. Як воно взагалі налаштовано. Там не один модуль, а два: Вчасно.Каса та Вчасно.POS. Це тому що комплект розрахований і на невеличкий магазинчик, де каса працює на одному сервері, а продавці бігають з планшетами по залу. Нам це не треба, ставимо обидва модуля на один смартфон чи планшет.
3в. У Вчасно.Касі переходимо до інтерфейсу. Створюємо новий device (за інструкціями), вибираємо тип "Вчасно каса", у конфігурації ставимо галочку "Used sign", заладовуємо Key-6.dat та вводимо пароль. Токен вони вам дадуть, як і тестовий Fiscal ID.



Чому так складно? Бо, як я сказав, Вчасно.Каса може крутитися на сервері в одному екземплярі, до якого всі заладують свої ключі (і до якого можна підключити й фізичні фіскальні прінтери). Нам це все не потрібно, тому налаштовуємо тільки один дівайс.
3г. У Вчасно.POS створюємо тестовий акаунт (пізніше, для справжньої роботи, зареєструєте справжній, а поки що тестовий). У настройках - Пристрої - вводите назву та токен вашого РРО, які ви ввели у Вчасно.Каса. Перевірити з'єднання, зберегти.
Кнопка "Товари" відкриє кабінет Вчасно.POS у браузері. Там (кнопка з будиночком) у товарах вводимо наш список варіантів консультацій. Зручно додати до них прості штрихкоди (типа, "1", "2" тощо). Потім у меню поруч встановлюємо ціни (знов-таки це так складно, бо враховує й торгівлю товарами, які приходять різними партіями та подеколи міняють ціни). Нам це простіше, тільки встановити ціни консультацій.





3д. Далі серед кнопок головного меню Вчасно.POS: синхронізувати дані, відкриваємо зміну і вводимо чеки. Потрібну консультацію можна вибрати з меню чи швидко ввести той штрих-код (типа, "1", "2" тощо). Перед сплатою можна застосувати знижку (зручно, коли клієнти переводять долари, тож сума у гривнях кожного разу різна: можна вводити одну й ту саму консультацію з максимальною ціною та додавати відповідну знижку). Після сплати чек виводиться на екран, можна давати його сканувати клієнтові чи надсилати кудись. Наприкінці дня: внесення/видача - "вийняти" сьогоднішні гроші з ящика, у настройках зробити Z-звіт, потім закрити зміну. Все.


Так, складно. Але якщо день погратися у тестовому режимі, то все стає звичним. [ DW ]